woensdag 4 november 2009

Les 4 Didactiek

In de les heb ik goed opgelet. Ik heb goed gekeken naar hoe de lesjes werden gegeven. We hebben in de les de plus en min punten behandeld (top,tip,top), en heb hieronder de punten neergezet waar ik goed rekening mee moet houden. Zo heb ik een goed overzicht hoe ik mijn lesje goed kan voorbereiden en kan geven.

Tips over lesje geven:

• Herhaling, echt dingen herhalen als je ze net hebt uitgelegd.

• Een duidelijke inleiding waar je verteld wat je gaat behandelen en hoe je de 10min opdeelt

• Overzicht weergeven van wat je aan het vertellen bent.

• Bij vragen stellen laten overleggen, wachten op antwoord en vragen wie had dat ook of wie heeft wat anders.

• Klas bij het lesje betrekken.

• Bij wat je verteld moet je ook een duidelijk beeld laten zien.

• Aan het einde van je verhaal toch nog even de punten herhalen die je net in je lesje hebt besproken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten