zondag 22 november 2009

Les 8 Didactiek

In heb in deze les mijn lesje gegeven. Ik was niet heel erg zenuwachtig. Het ging voor mijn gevoel wel goed. Ik was soms een beetje mijn tekst kwijt en moest daardoor op mijn blaadje kijken. Ik denk dat ik het wel zonder mijn blaadje had gekund, maar als eerste lesje wilde ik hem toch voor de zekerheid erbij houden.


Dit waren mijn tips:

Stem wordt aan het einde van een zin wat zachter.

Vragen zelfverzekerder stellen, dus niet aarzelend.

Niet van het blaadje lezen, je kan zonder.

Dieper op de stof in gaan, ook de afbeeldingen erbij betrekken.

Niet te snel praten.

De tijd nemen voor de opdrachten.

Dit waren mijn tops:

Goed de klas erbij betrokken.

Stemgebruik was goed.

Duidelijke informatie en een duidelijke powerpoint.


Ik ben het met de tips eens. Omdat ik soms aan het einde van de zin omhoog ga in plaats van omlaag praat ik aan het einde van de zin wat zachter zodat dat niet opvalt. Ook over de vragen stellen ben ik het eens. Ik vroeg bijvoorbeeld willen drie vrijwilligers naar voren komen, maar dat vroeg ik dan te aarzelend waardoor de studenten ook niet echt reageerde. Omdat het mijn eerste lesje was wilde ik toch graag mijn blaadje erbij houden. Ik had denk ik wel zonder gekund, maar had het blaadje voor de veiligheid toch maar vast. Ook moet ik de volgende keer meer tijd nemen voor de opdrachten. Ik vond zelf mijn opdrachten goed bedacht, maar omdat ik ze zo snel behandelde werd het een beetje afgeraffeld. Ik had ook wat dieper op de stof in moeten gaan, en ook de afbeeldingen erbij moeten gebruiken. Verder ben ik wel tevreden over hoe het ging. De klas geageerde goed. Ik heb mijn verhaal kunnen doen, en volgens mij is dat ook goed overgekomen. Ik vond zelf mijn powerpoint ook erg duidelijk, dat komt ook omdat ik zelf herhaling heel belangrijk vindt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten