Wat te doen als de leerlingen te laat komen:
- Je vraagt wat de reden is waarom hij/zij te laat is.
Wat zeg je tegen de leerling als hij/zij te laat is:
- Briefje halen, nakomen
- Kwartier eerder melden
De vraag is natuurlijk of het nut heeft. De ene school is daar heel streng in en de andere school niet.
Stage plan
Plan maken
Voorafgaand van de stage.
Contact opnemen met de school waar je stage wilt gaan lopen. Afspraak maken met duo voorafgaand van de stage zelf.
Wat moet er in het stage plan
- Haalbare doelen
- Plan waarin je aangeeft wat je allemaal wilt leren.
Gepest, wat te doen?
- Met zijn tweeën overleggen
- Niet klassikaal
- Meteen corrigeren
- Duidelijk maken dat het kind altijd bij je terecht kan
- Overleggen collega’s zien zij het ook?
- Niet direct ingrijpen
- Kijken of het vaker voorkomt
Echte pestkoppen:
- Pestprotecol: Hulpverlening
- Duidelijk maken wat wel en wat niet kan
- Pestkoppen tonen vaak afwijkend gedrag
- Kind dat gepest wordt moet geholpen worden, leren praten en overleggen
- Slachtoffer, cursus volgen sova (sociale vaardigheid) training. Daar krijg je rollenspel en hebben ze over wat je wilt veranderen aan je gedrag.
- Je moet weten wie de mentor van de leerling is en wie de zorgcoördinator is.
STAGEPLAN
1. Inleiding: Formele gegevens, je klas, studie jaar, stage naam school/docent, naam docent ArtEZ, telefoon nummer, email.
2. Beschrijving stage opdracht: - Lesgeven
- Meelopen met de klas
- Assisteren klas
Alle competenties nalopen zie stage gids.
Na de stage heb je niveau 1 gehaald, afvragen wat kan ik, wat moet ik?
Dan heb je de competenties die je wilt gaan ontwikkelen, die moet je uitschijven. Dat moet in het stageplan. Puntsgewijs. Beschrijf het in je eigen woorden, alle competenties
3. Als je stage loopt moet je tussentijdse reflectie maken.
Evalueren: - Gesprekken met de begeleider, tijdens de stage (probeer in het midden van de stage)
- Als je klaar bent, dus na afloop van de stage
- Einde van de dag even opschrijven in logboek hoe het is gegaan, gebruik dan alle competenties.
Evaluatie 2 keer: In het midden van de stage, en na de stage. Dit moet je zelf regelen dus je moet de stagebegeleider zelf uitnodigen.
Je moet voor dat gesprek zelf invullen een formulier op blz 28 van de stagebrochure dat is het zelfevaluatie formulier. En je moet je stagebegeleider ook zo’n formulier laten invullen. Dit moet zowel tussentijds als na de stage. Je kunt de formulieren vinden op digitaal bureau extern.
Dus in de gaten houden een afspraak maken voor een gesprek. Jij moet een formulier invullen en de stagebegeleider. En je moet proberen dat 1 van de 2 keer de mentor van ArtEZ erbij kan zijn.
Logboek + evaluatie stuur je ook naar de mentor van ArtEZ.
Ordner: alles spullen van de stage daarin stoppen en alles verzamelen.
4. Hoe heb je het ervaren, wat vond je er van, wat zou je de volgende keer beter of anders doen. Richtlijnen (stuurt noor).
Ik heb nu een duidelijk overzicht van wat er in het stage plan moet komen te staan. Dit is heel handig want dan kan ik alvast gaan nadenken over mij doelen die ik wil bereiken tijdens mijn oriëntatiestage.
Ziende ogenkunst Malmberg.
Verschillende katernen. Elke katern heeft twee thema’s.
Mavo heeft minder tekst, minder informatie en grotere plaatjes dan Havo.
Vooraf van een katern is er een inleidend filmpje over het onderwerk waar ze over gaan lezen.
De kunstenaars zijn actueel, hedendaagse kunst, kunstboeken en opdracht boeken.
Werkproces staat centraal, rode begrippen = de kennis (die komen als samenvatting weer terug), begin impuls filmpje over de inhoud, herkenning.
Samenvatting, wat heb je geleerd.
Bij opdrachten moet je ze zelf laten verzinnen. Dus als de opdracht een vaas tekenen is, moet je niet 7 voorbeelden laten zien en zeggen kies er maar 1 uit, nee je laat ze wat voorbeelden zien als inspiratie en laat ze zelf een vaas bedenken.
Inhoud die verbeeld moet worden.
Afvragen is ziender ogen kunst wel goed? Hoezo proces? Moet er niet meer beeldend in?
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten